in ,

WOOWWOOW OMGOMG

Vedci odhaľujú, ako ovládať svoje sny a znižovať tým stres a úzkosť

Lucidné snívanie?

zdroj: pexels

Ak ste niekedy videli film počiatok, určite vám je známe lucidné snívanie. Lucidné snívanie je, keď si človek uvedomuje, že sníva. Je to akýsi hybridný stav medzi spánkom a bdelosťou. A vyzerá to tak, že vedci našli spôsob, ako tento stav využiť na dobré účely.

SAMAMI zistilo ako nám vedomé spanie môže pomôcť vyrovnať sa so stresom, úzkosťou a niektorými ďalšími psychickými problémami. Pozrite sa, čo sme zistili! Vedci odhaľujú, ako ovládať svoje sny a znižovať stres a úzkosť.

Medzi lucidným snívaním a psychózou sú mozgové aktivity podobné. Takže keď sen vidíte, vaše pocity, ktoré pri tom pociťujete sú presne také isté ako pocity človeka, ktorý má psychickú poruchu. Znie to čudne, však? Tieto poznatky viedli vedcov k záveru, že ovládanie snov môže byť veľmi terapeutické.

Vedci všeobecne tvrdia, že:

  • Ľudia, ktorí trpia nočnými morami môžu byť niekedy vytrénovaní na lucidné snívanie, takže sa môžu vedome prebudiť.
  • V lucidných snoch si môžete vytvoriť svoje vlastné sny tak, aby boli také, aké len chcete. Len si to predstavte, aké by to bolo prežívať krásne chvíle, akoby boli skutočné! Fyzické telo je ovplyvnené činmi jasného snívania a získava pozitívne emócie, ktoré pomáhajú liečiť stres a úzkosť.
  • Umelci sa navyše môžu inšpirovať snami. Všetci si pamätáme Mendelejeva a jeho tabuľku chemických prvkov, ktoré videl počas spánku.
zdroj: pixabay

Môžete sa preniesť na nádherný ostrov s jednorožcami, lietať alebo sa stať superhviezdou. Ste šéfom svojich snov. Byť vedomým počas spánku pomáha cítiť sa šťastnejšie a môže znižovať stres a úzkosť. Možno by vás zaujímalo, ako začat? – Sme si tým určite istí, že áno!

zdroj: pixabay

Ako začať s lucidnými snami?

Proces sa nazýva inkubácia snov. Cez deň si musíte v mysli nacvičiť scénu, aby sa v noci objavila vo vašich snoch.

  • Každý večer, tesne pred zaspaním, si skúste opakovať vetu: „Budem si vedomý, že snívam.“ Pomôže vám to odkloniť sa z vedomia.
  • Tiež je dobré si zaviesť si denník so snami. Ihneď po prebudení si zapisujte svoje sny, aby ste na ne neskôr nezabudli. Pomaly nájdete všetky znaky medzi svojimi snami.

Ak chcete vyriešiť určitý problém vo sne, mali by ste na to myslieť pred spaním. Nechajte to na poslednú vec vo vašej mysli pred zaspaním. Napríklad, ak ide o osobný problém, mali by ste myslieť na osobu, s ktorou máte konflikt. Ak ste umelec, ktorý stratil svoju múzu, predstavte si prázdne plátno. Počas spánku sa vaša nevedomá myseľ pokúsi nájsť riešenie.

zdroj: pixabay

BONUS:
Technológie sa rozvíjajú veľmi rýchlo a vedci pre nás dokonca vytvorili prístroj lucidných snov! Je založený na elektrickej stimulácii hlavy a hovoria, že je 100% bezpečný.

Výskum dokázal, že sny nám pomáhajú spracovať naše emócie a obavy. Akonáhle ste otvorení pre nevedomú myseľ, môžete nájsť v sebe pokoj, uzdraviť psychologické traumy a v dôsledku toho znížiť stres a úzkosť.

Zažil/a si lucidné snívanie?

Zdroj:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Ako vymazať vírus z kalendára na iPhone a iPade

12 zaujímavých faktov o snoch, ktoré pozná len málokto