in ,

Top 6 elektrických aut, ktoré v najbližšej dobe môžeme očakávať

Zdroj: Mercedes-Benz

Elektrické autá nie sú žiadnou novinkou na trhu. Okolo roku 1832, Robert Anderson vyvíjal svoje prvé elektrické auto. O niekoľko rokov sa z nich tešilo 38% Američanov, ktorí tieto autá používali. Dokonca v roku 1900 vzniklo prvé hybridné auto, ktoré vytvoril Ferdinand Porsche a volalo sa Lohner–Porsche Mixed Hybrid.

Doba sa zmenila a dnes sa jedná o nádherné dizajnové kúsky, ktoré prinášajú lepšiu aerodynamiku a dlhší dojazd. Preto by som chcel dnes načrtnúť top 6 elektrických áut, ktoré budú stať za to.

Volkswagen ID. Buzz

Zdroj: Volkswagen-newsroom

Tak ako aj slávny „Chrobák“ sa upravil do novšej verzie, tak aj Volkswagen Type 2 bude v novej verzii ako Volkswagen ID. Buzz. Plne elektrické auto prekvapí priestrannosťou a pohonom všetkých kolies. Je stavané na platforme MEB, ktorá je určená pre elektromobily a vyvinutá VW group.
VW s dojazdom neprekvapí a ani neohúri. Tento model by mal dať na plné nabitie 482 km s batériou o kapacite 111 kWh, ktorá sa nachádza v podlahe. Rýchle nabíjanie by malo nabiť auto z 0% na 80% za 30 minút, pri výkone 150 kW.
Nový dizajn bude mať zachovanú dvojfarebnosť, tak ako to mal aj jeho predchodca. V základnej výbave sa tiež dočkáme na LED svetlá a nádherné 22-palcové disky. Vnútro vozidla sa bude dať modulárne upravovať a nastavovať podľa potrieb užívateľa.
I.D. Buzz by sa mal začať vyrábať okolo roku 2022 a cena sa by sa mala hýbať od
40 000€ do 60 000€.

Zdroj: Volkswagen-newsroom

Tesla Roadster 2

Zdroj: Tesla

Tesla sa inovácií nebojí a v roku 2022 by mala priniesť nového Roadstera 2. generácie. Je známe, že táto automobilka sa ženie za zrýchlením vozidla, keďže je to jedno z ich lákadiel.
Z 0 na 60 mph (96.5 km/h) to zvládne za 1,1 s. V prepočte na 100 km/h by to malo trvať len o čosi dlhšie. Nové batérie, ktoré by mali byť dodávané v spolupráci od značky Panasonic, by mali zaručiť dojazd cca 997 km.
Dizajn interiéru zostáva minimalistický, vzhľadom na vnútorný priestor je to výhoda, keďže auto nie je až také veľké. Prekvapia 4 sedadlá a sklenená vysúvacia strecha. O zábavu sa postará aj pohon všetkých kolies s dvoma elektrickými motormi, krútiacim momentom 10 000 Nm a maximálnou rýchlosťou 400 km/h.
Pri tomto aute je cenovka trochu vyššie, keďže sa jedná o unikátne vozidlo typu super šport. Roadster 2 by mal stáť od 200 000$ (cca 170 000€).

Zdroj: Tesla

Rivian R1S

Zdroj: Green car report

R1S od značky Rivian, auto, pri ktorom by si neskúsený človek povedal, že Land Rover experimentuje s elektrickými vozidlami. A však pravda sa nachádza niekde inde. Rivian bol založený v roku 2009, Robertom „RJ“ Scaringeom. Momentálne majú na pláne dva elektromobily, R1T (pick-up) a R1S (SUV). R1S by malo spĺňať výhody terénneho vozidla, jeho hĺbka brodenia by mala byť 1 meter, čo je o kúsok viac, ako má nový Land Rover Defender. Dĺžka dojazdu je 482 km a z 0 km/h na 100 km/h, to zvládne za cca 3 sekundy. Poháňaný je dvoma motormi a batérie budú o kapacite 105 kWh, 135 kWh alebo 180 kWh. Interiér vozidla je minimalistický, ale zároveň by mal spĺňať všetky požiadavky komfortu. Vnútri okrem vajanskej obšívanej kože, môžete nájsť aj zrnité jaseňové drevo alebo zvuk od spoločnosti Meridian Audio V ponuke budú 3 typy áut, ktoré sa líšia výbavou. Launch Edition (65 000€), Adventure (65 000€) a Explore (59 000€). Launch Edition je naplánovaný na August 2021 a zvyšné dva modely na Január 2022.

Zdroj: Motorillustrated

Mercedes-Benz G-Class (EQG?)

Zdroj: Automotive News Europe

Generálny riaditeľ spoločnosti Daimler Ola Källenius počas prejavu na automobilovom predstavení Automobilwoche v Berlíne, potvrdil plány na elektrický Mercedes-Benz triedy G, uviedol v príspevku na Twitteri hovorca spoločnosti Sascha Pallenberg.
Momentálne sa nevie ako bude vyzerať a ani aké vlastnosti bude spĺňať. Pravdepodobní názov pre toto G-éčko bude EQG a malo by vyjsť v roku 2022.

Mercedes-Benz EQS

Zdroj: Mercedes-Benz

Pred nedávnom vyšlo od Daimleru to najluxusnejšie, čo mohli vytvoriť a tým je Mercedes-Benz S. EQS by malo poskytnúť rovnaký komfort a jazdné vlastnosti. V aute sa bude nachádzať HEPA filter, ktorý odstráni viac ako 99,65 % častíc vzduchu. Taktiež budú dostupní noví parkovací asistenti či Drive Pilot. Drive Pilot by mal priniesť pokročilú autonómnu jazdu, ale iba do 60 km/h. O chod auta sa postará 8 jadrový procesor a 24 GB RAM spolu s 350 senzormi a snímačmi (záleží od výbavy). Najvýkonnejší model EQS 580 4 MATIC vám ponúkne dojazd 770 km s batériou o kapacite 108 kWh. Batéria by sa mala nabiť z 0% na 80% za 30 minút, pri rýchlom nabíjaní. Predpokladaná cena modelu EQS sa bude hýbať od 92 000€ a vyššie. Auto by malo vyjsť v lete 2021.

Zdroj: Mercedes-Benz

Audi Q4 e-tron

Zdroj: Audi


Audi nechce zaostávať, a preto aj táto značka tlačí elektromobily do povedomia potencionálnych zákazníkov. Audi využíva platformu MEB, ktorú ma na svedomí VW, ako som vyššie spomínal. Jeho bratranci by mali byť Škoda ENYAQ a VW ID. 4. Autá vyjdú v troch verziách, a to Q4 35 (349km), Q4 40 (520km) a Q4 50 (497km). Zrýchlenie z 0 km na 100 km, by malo auto dosiahnuť za 6,2 sekundy. Postarať by sa o to mal motor, ktorý v najvyššej výbave ponúkne 220 kW s krútiacim momentom 460 Nm. Taktiež vo vyšších verziách bude dostupný aj pohon oboch náprav. Cena by sa mala hýbať od 41 900€ za základný model (Q4 35), od 47 500€ za stredný model (Q4 40) a od 52 900€ za najvyšší model (Q4 50). Tieto autá by mali vyjsť najskôr začiatkom leta 2021.

Zdroj: Audi


Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Päť účinných spôsobov, ako zastaviť záchvaty úzkosti

Boli elektrické autá skôr ako spaľovacie?