in

JEEJJEEJ WOOWWOOW

Päť účinných spôsobov, ako zastaviť záchvaty úzkosti

zdroj: pexels

Úzkosť sa stala problémom číslo jedna, čo sa týka duševného zdravia a to hlavne v Amerike. Generalizovaná úzkostná porucha postihuje milióny ľudí na celom svete a ich počet stále rastie alarmujúcou rýchlosťou. Ale dobrá správa je, že existuje veľa techník, ktoré môžete používať na efektívne zvládanie úzkostí. Máme pre vás päť tipov, ktoré vám pomôžu keď sa cítite úzkostlivo a stresovo. Tieto techniky sú dobré aj pre kohokoľvek, kto chce zlepšiť kvalitu svojho života.

Úzkosť je strach z budúcnosti. Ľudia si vyvinuli schopnosť predvídať udalosti v budúcnosti a tento evolučný nástroj nám poskytuje výhody oproti iným druhom a umožňuje nám riešiť problémy ešte skôr, ako sa objavia.

Avšak, táto schopnosť môže hrať proti nám. Keď sa naša myseľ neustále zameriava na budúcnosť, cítime úzkosť. Ľudia zvyčajne trpia záchvatmi úzkosti hlavne v noci pred spaním, pretože to je doba, kedy sa do popredia dostávajú nežiaduce myšlienky, ktoré sme potláčali celý deň. Dotieravé a nepríjemné myšlienky typu: „Čo sa stane zajtra?“ a „Čo môžem urobiť na vyriešenie tejto situácie?“ vstúpia do našej mysle, čo nám sťažuje zaspávanie.

1. Bojujte proti úzkostným myšlienkam

Úzkosť sa živí sama sebou. Ak necháte rásť negatívne myšlienky, časom sa zbláznite. Úzkosť sa môže hromadiť presne ako snehová guľa, ktorá sa rúti z kopca a vy ste jediný, kto má moc ju zastaviť. Najprv by ste sa mali naučiť zachytávať svoje negatívne myšlienky. To znamená identifikovať ich, keď k nim dôjde. Ak sa pristihnete, že svojim negatívnym myšlienkam len pomáhate –,,kŕmite ich“ , položte si otázku: Je skutočne pravdepodobné, že sa to stane? Prestaňte myslieť na minulosť a budúcnosť a skúste si predstaviť, aký by bol váš život, keby ste nemali žiadne starosti.

Ak to nefunguje, urobte si zoznam. Napíšte si, čo je vo vašej mysli a čo s tým budete robiť. Toto písomné cvičenie vám pomôže racionalizovať vaše problémy a nájsť ich skutočné rozmery. Inými slovami, nedovolí im ďalej rásť a ,,behať“ vo vašej hlave. Môžete si tiež zapísať svoje ciele a spôsob, ako ich dosiahnete.

2. Meditujte a dýchajte

Toto je najbežnejšia rada na boj proti úzkosti a je jednou z najúčinnejších. Ak mávate pravidelne záchvaty úzkosti, zvážte hodiny meditácie. Osvojenie si tohto návyku vám pomôže znížiť stres a výrazne zlepšiť kvalitu života. Ak mávate záchvaty úzkosti občas a meditácia nie je vaša šálka čaju, vyskúšajte dýchacie techniky. Môžu byť veľmi užitočné pri relaxácii pred spánkom, ale môžu sa taktiež použiť kdekoľvek, kedykoľvek keď máte stres. Vaše telo vám za to poďakuje.

zdroj: pexels

3. Uvoľňovanie chemikálii ,,dobrý pocit“ z mozgu

Pri cvičení vaše telo uvoľňuje endorfíny a serotonín. Sú to dva enzýmy, ktoré váš mozog spája s pocitmi potešenia a pohody. Zahrejú vám celé telo a umožnia zmierniť napätie vo vašich svaloch. Fyzická námaha je tiež dobrý spôsob, ako sa sústrediť na ,,tu a teraz“, čiže na prítomnosť.

4. Vyskúšajte bylinné lieky

Bylinné lieky, najmä bylinkové čaje, ako je čaj z koreňa valeriány lekárskej, levanduľa a harmanček, vám pomôžu znížiť úzkosť a podráždenosť a rýchlejšie zaspať.

zdroj: pexels

5. Vyhýbajte sa kofeínu

Ukázalo sa, že kofeín zvyšuje hladinu úzkosti a vyvoláva záchvaty paniky u ľudí s panickou poruchou. Kofeín je stimulant, ktorý môže viesť k nervozite, nepravidelnému srdcovému rytmu a vzruchu. Taktiež kofeín vás núti nespať, čiže nezaspíte a to vás povedie k väčšej úzkosti. Predtým, ako siahnete po ďalšom kofeínovom nápoji, to dobre zvážte.

zdroj: pexels

Zdroj:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Zmysel pre humor dokáže vyriešiť takmer každý problém

Top 6 elektrických aut, ktoré v najbližšej dobe môžeme očakávať