in

JEEJJEEJ WOOWWOOW OMGOMG

8 každodenných návykov, ktoré môžu poškodiť naše zdravie

zdroj: pexels

Vzdať sa návykov, ktoré nám škodia môže byť ťažké. A ešte ťažšie je odhodiť tie, ktoré si myslíme, že sú pre nás prospešné ale v skutočnosti môžu poškodiť naše telo.

Tak sme zostavili zoznam každodenných návykov, ktoré môžu spôsobiť viac škody ako úžitku. Poďme si ich predstaviť.

1. Prevencia kýchania

Keď zavrieme ústa a zovrieme nos, aby sme zabránili kýchnutiu, náš vnútrolebečný tlak sa výrazne zvyšuje. Prúdenie krvi do nášho mozgu je narušené a naše cievy a nervové tkanivo sú stlačené. To môže viesť k bolestiam hlavy, poškodeniu ciev a dokonca k problémom so sluchom. Nikdy sa nezabráňte kýchnutiu.

zdroj: pexels

2. Používanie parfúmu

Na výrobu parfumov sa často používajú syntetické látky, ktoré vytvárajú silnejšie vône a sú lacnejšie ako prírodné oleje. Tieto látky môžu spôsobiť závraty, nevoľnosť a ospalosť. Tiež dráždia oči, hrdlo a pokožku. Lepší nápad je vymeniť parfumy za éterické oleje alebo ich aplikovať iba v dobre vetranej miestnosti.

zdroj: pexels

3. Používanie telefónu pred spaním

Umelé svetlo v noci potláča produkciu hormónu melatonínu, ktorý reguluje spánok a bdenie. Nízky obsah melatonínu môže mať za následok depresie, rakovinu, obezitu, srdcové choroby a krehký imunitný systém. Ísť spať skôr je rozumnou voľbou na zlepšenie vášho zdravia.

zdroj: pexels

4. Skladovanie potravín v plastových nádobách

Mnoho plastových škatúľ obsahuje umelé chemické látky, ako sú ftalát a bisfenol, ktoré pomáhajú udržiavať ich pružnosť. Pri dlhodobom skladovaní v plastových škatuliach môžu také látky preniknúť do potravy. Ich vstrebávanie môže mať vplyv na endokrinný systém.

Je oveľa lepší nápad skladovať potraviny v nádobách zo skla, nehrdzavejúcej ocele alebo keramického materiálu. Tiež venujte pozornosť vyššie uvedeným symbolom, na nádobách pretože poskytujú užitočné informácie o tom, ako ich používať .

5. Umývanie zubov hneď po jedení

Zubní lekári už dlho odporúčajú, aby ste si zuby čistili najmenej 30 minút po jedle. Ak je to možné, hodina je ešte lepšia. Jedlo a pitie – najmä tie, ktoré sú vysoko kyslé – majú vplyv na zubnú sklovinu a vrstvu pod ňou (dentín). Pohyb vašej zubnej kefky tlačí kyselinu hlbšie a bližšie k dentínu. To môže viesť k extrémnej citlivosti a poškodeniu skloviny.

6. Časté používanie antibakteriálneho mydla

Na povrchu našej pokožky žije veľké množstvo užitočných baktérií, ktoré zohrávajú úlohu pri ochrane nášho tela. Ak antibakteriálne mydlo používame príliš často, nakoniec si ruky sterilizujeme, čo zase vytvára príležitosti pre vstup škodlivých baktérií do nášho tela. Dermatológovia odporúčajú používať antibakteriálne mydlo na rezné rany, škrabance a škrabance. Nepoužívajte ho na umývanie rúk viac ako dvakrát týždenne.

zdroj: pexels

7. Nosenie tesných obtiahnutých riflí

Aj keď môžu byť módne, tesné džínsy neustále tlačia na vašu pokožku a nervové zakončenia. To spôsobuje neustály pocit nepohodlia, ktorý môže viesť k problémom s nervovým systémom. A aby nebolo málo, tak znížené prúdenie vzduchu k nohám môže spôsobiť svrbenie a mravčenie a nakoniec vaše nohy znecitlivie.

zdroj: pexels

8. Pitie čerstvo vytlačenej ovocnej štavy

Nie každý vie, že čerstvo vytlačená ovocná šťava je pre vás dobrá iba v malom množstve. V prípade určitých chorôb môžu džúsy spôsobiť dokonca vážne poškodenie vášho tela. Napríklad hroznová šťava sa neodporúča osobám s nadváhou alebo cukrovkou. Džúsy sú navyše silnými alergénmi. Pri ich podávaní deťom by ste mali byť opatrní. Podávajte im iba malé množstvá alebo pokiaľ je to možné, skúste sa prv obrátiť na lekára.

zdroj: pexels

Zdroj:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Policajt brutálne zbil muža v Starej Turej

9 vecí, ktoré robia najinteligentnejší ľudia