in

JEEJJEEJ

10 efektívnych trikov na dodržanie nového tréningového plánu

zdroj: pexels

Priznajme si, že všetci, u niekoho iného, sme začali nové tréningy, novú stravu alebo sme samému sebe sľúbili ,,behať každé ráno, každý večer dvíhať činky, chodiť do práce pešo a bicyklovať sa okolo mesta“ Podľa prieskumu Scrantonskej univerzity 92% ľudí, ktorí si určia predsavzatia pre samých seba, zlyhajú, bohužiaľ. Nesplnia si svoje ciele. Väčšina teda upustí od fyzickej aktivity a tréningu. Všeobecne až po mesiaci alebo dvoch. Patríš medzi tých ľudí aj ty ?

Aby ste začali s efektívnym plánom tréningu a skutočne sa ho držali, máme tu pre Vás 10 trikov, ktoré môžete vyskúšať.

10. Stanovte si reálne ciele

Pred začatím efektívnej tréningovej rutiny, myslite na svoje ciele.Je potrebné prísť na to, čo sa snažíte dosiahnuť. Vymyslite dosiahnuteľný cieľ a zabudnite na zmýšľanie ,,všetko alebo nič“. Stanovenie cieľov je kľúčový faktor pokiaľ ide o zdravie.

9. Začnite s málom

Čím je cieľ ambicióznejší tým je väčšia pravdepodobnosť, že sa vzdáte. Chodiť na dvoj hodinové cvičenie 5-krát týždenne znie neuveriteľne, ale je lepšie začať pomaly s málom, aby ste sa pri nevyhnutnom zlyhaní necítili tak zle. To isté platí pre typy cvičení a náradia. Ak ste začiatočník, začnite skôr s váhami 1,5kg ako s váhou 5kg.

zdroj: pexels

8. Nájdite cvičenie, ktoré vás bude baviť

Po tréningu telo uvoľňuje endorfíny, naše chemikálie typu ,,dobrý pocit“. Ale ak máte pocit, že po každom tréningu zomriete, potom majú tieto endorfíny a blaženosť po tréningu príliš vysokú cenu. Nájdite typ fyzickej aktivity, ktorá vás skutočne bude baviť– jogging, pilates alebo aj dokonca tanec pri tyči nazývaný aj ,,pool dance“. Výber fyzickej aktivity, ktorá vás bude baviť vám pomôže k tomu aby ste sa do cvičenia nemuseli nútiť alebo naopak aby ste sa tešili.

7. Zaveďte si denník

Štúdie tvrdia, že ľudia, ktorí si sledujú svoju fyzickú aktivitu a chudnutie, vidia lepšie výsledky. Ak sa chcete držať svojho nového tréningového režimu, založte si denník. Alebo v tejto modernej dobe existuje mnoho smart hodiniek, či aplikácii na sledovanie vašej fyzickej aktivity. Voľba už je na vás. Na konci dňa dosiahnutie vašich tréningových cieľov nie je o číslach, ale o pokroku, ktorý robíte každý týždeň.

zdroj: pexels

6. Prežite tretí týždeň

Iba 58,4% všetkých novoročných predsavzatí trvá štyri týždne a ľudia majú tendenciu prestať medzi druhým a tretím týždňom. Spomeňte si na to, keď nabudúce budete mať chuť preskočiť fitko a dodržte sľub, ktorý ste si dali sami pre seba. Prežite tretí týždeň a čoskoro to bude jednoduchšie!

5. Nevynechajte zahriatie a ochladenie

Zamysleli ste sa nad tým, prečo bežci kráčajú pred behom a inštruktori fitnesu na konci svojich programov vždy zahrnú zostavu naťahovacích cvičení? Pretože vedia, že je zlý nápad vynechať zahriatie a ochladenie. Ak sa chcete cítiť energicky a dobre aj po intenzívnom tréningu, nezabudnite sa pred cvičením zahriať a po cvičení ochladiť. To vám tiež pomôže vyhnúť sa vyvrtnutia členkov a znížiť bolestivosť svalov.

zdroj: pexels

4. Odmeňte sa

Štúdie tvrdia, že ľudia ľahšie dosahujú svoje ciele v oblasti fyzickej aktivity, ak dostanú stimul (niečo čo povzbudí vaše konanie). Odmena, ktorá vás čaká po cvičení, je skutočne príjemnou motiváciou ísť do posilňovne po dlhom pracovnom dni. Nemusí to však byť iba odmena súvisiaca s peniazmi, napríklad nákupy. Skúste sa odmeniť svojim obľúbeným zdravým dezertom.

3. Spoločné cvičenie

Štatistiky ukázali, že ľudom sa darí lepšie, keď premenia fyzické cvičenie na sociálnu interakciu. Vaše tréningy budú viac zábavné, ak zapojíte svojich priateľov a rodinu. Choďte na prechádzku, zúčastnite sa tanečných kurzov alebo jazdite na bicykli so svojimi deťmi, kamarátmi a podobne. Tento čas strávený s vašimi blízkymi prinesie nielen príjemné spomienky ale zabezpečí aj zdravé cvičenie.

zdroj: pexels

2. Nepreháňajte to

Ak si myslíte že nič také ako príliš veľa cvičenia neexistuje, mýlite sa. Aj keď fyzická aktivita je nevyhnutnosťou pre tých, ktorí chcú zostať fit a zdraví, cvičenie môže byť pri extrémnom prehnaní nebezpečné. Aj keď ste si stanovili ambiciózny cieľ dosiahnuť svoje vysnívané telo, rozhodne zaraďte aj dni odpočinku, nepracujte každý deň s rovnakými svalmi.

1. Vytvorte si z cvičenia zvyk

Ak nájdete spôsob, ako zaradiť behanie do svojej rannej rutiny, svoj deň odštartujete pozitívne a podporíte produktivitu. Alebo, ak sa vaše cvičenie stane zdravým zvykom, už nikdy sa nebudete musieť nútiť a ťahať do posilňovne. Inými slovami, najlepším spôsobom, ako sa držať svojho tréningového plánu, je urobiť z neho novú vášeň a hobby. Vytrvalosť a tvrdá práca vám čoskoro prinesú zdravé telo, o akom ste vždy snívali.

Myslíte si, že je možné držať sa nového tréningového plánu a zmeniť ho na zvyk?

Zdroj:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

10 faktov o fungovaní mozgu, ktoré dokazujú, že sme schopní všetkého

Smrteľné hrozby na internete